Google, Sahte Haber Reklamları Yerleştiriyor Mu?

Yeni bir iddia ile Google’ın haber doğrulama platformlarında sahte reklamlar gösterdiği ifade ediliyor. Sahte haber göstermeyi Google, Politifact ve Snopes gibi sahte haberler ile mücadele eden platformlarda da yayınlamış. 

The New York Times’ta yer alan habere göre Google’ın Politifact ve Snopes gibi sahte haberler ile mücadele eden platformlarda sahte haberler gösterdiği söyleniyor. Google’ın asılsız haberlerle aktif biçimde mücadele eden bu sitelerde sahte Reklam göstermesi “ironik” olarak nitelendiriliyor. Sahte reklamlar, başlıkları ve görselleri ile insanları tıklamaya teşvik ediyormuş.

The New York Times’ın haberine göre, söz konusu reklamlarda dikkat çekici ve insanı tıklamaya teşvik eden başlıklar bulunuyor. Kullanıcılar reklamlara tıkladıklarında ise Vogue veya People gibi dergilerin gerçek görünümlü sahte versiyonlarına yönlendiriliyor. Sayfada başlık ve asılsız haberle ilgili büyük bir fotoğraf yer alıyor. Bir süre sonra haber, bir ürün reklamına dönüşüyor.

Google, “tabloid paravanı” olarak nitelediği bu yöntemi kullanan 1300 hesabı geçtiğimiz yıl kapattığını açıklamıştı. The New York Times’ın haberinde sahte yayıncıların sahte reklamlarını büyük sitelere Google AdWords sistemi üzerinden soktuğu belirtilirken, haber doğrulama sitelerinin özellikle hedeflenip hedeflenmediğinin bilinmediği ifade edildi.

Sahte haberlerin yayılması, teknoloji devlerinin viral propagandaya ayak uyduramamaları nedeniyle, Google, Facebook ve Twitter gibi şirketler için halkın küçümsenmesine neden oldu. Google, sahte haberlerin yayılmasını durdurmaya yardım sözü verdi, ancak sahtekarlık ve kötü reklamlar hala arama motorunun başka yöne kaymasına neden olabiliyor. Şirket Ocak ayında yaptığı açıklamada, 2016 yılında avans kredisi reklamlarından kara pazar ilaçları gibi yasadışı ürünler için yapılan reklamlara kadar her şeyi 1,7 milyar “kötü reklam” çıkardığını söyledi .

Dahili bir Google araştırması, Rus operatörlerin Google’ın mülklerinde, arama sonuçlarında, Youtube’ta ve Gmail’de olmak üzere on binlerce dolar harcadıklarını da buldu. İlanların bildirildiğine göre, 2016 ABD başkanlık seçimini etkilemek için yapılan bir kampanyanın bir parçasıydı.

The New York Times’ın bu iddiasına Google cephesinden henüz cevap gelmedi.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir